Мета. допомогти учням розкрити образ головного героя, його ідейно-художні особливості, специфіку втілення; розвивати навички характеристики героїв, аналіз філософських і морально-етичних ідей, які в них впроваджені, вміння вести дискусії; виховувати любов до літератури. естетичні смаки.

Обладнання: портрет письменника, видання його твору, ілюстрації до нього.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Краса душі надає чарівність навіть непоказному тілу, точь-в-точь так, як потворність душі покладає на саме жахливе статуру і на прекраснейшие частини тіла якесь особливе відображення, яке викликає у нас незрозумілу реакцію.

Г. Лессінг

I. Організаційний момент.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. «Краса душі надає чарівність навіть непоказному тілу, точь-в-точь так, як потворність душі покладає на саме жахливе статуру і на прекраснейшие частини тіла якесь особливе відображення, яке викликає у нас незрозумілу реакцію», — писав німецький філософ Г. Лессінг (звернення до епіграфа уроку). І це твердження найбільш точно відображає суть головного героя роману О. Уайльда «Портрет Доріана Грея», його духовну деградацію. Над проблемою «прекрасне-потворне» ми і будемо працювати сьогодні на уроці.

III. Оголошення теми та мети уроку.

IV. Формування умінь і навичок.

1. евристична бесіда.

?             Яким і ким був Доріан для Безіла до зустрічі з лордом Генрі?

?             Зачитайте епізод про те, яким побачив Генрі портрет Доріана, прокоментуйте його.

?             Яка мрія з’являється у юнака?

?             Чим є мистецтво для головних персонажів твору?

?             Чому портрет так вражає Доріана? Чому почуття радості у героя змінюється на почуття страху?

?             За що Доріан полюбив актрису Сібіл Вейн і чому швидко розчарувався в ній?

?             Коли і чому у Грея виникло бажання заховати портрет?

2. Творчо-практична робота.

?             Зобразіть графічно (або словесно) сходинки падіння (деградацію особистості) Доріана Грея, зробіть висновки.

Очікувані відповіді

?             Усвідомлення героєм своєї краси, страх її втратити, а разом з цим — і любов людей, їхнє захоплення ім.

?             Розрив з Сібіл Вейн, яку він полюбив як актрису з її театральними мовою, жестами, костюмами, пристрастями, а не як реальний людини, дівчину.

?             Захоплення книгою, яка розбудила в ньому нездорові мріяння і мрії.

?             Пересичення, розпуста.

?             Вбивство Безіла, доведення до самогубства Алана Кемпбела.

Відчуття постійного страху, манія переслідування після зустрічі з братом Сібіли — Джеймсом Вейном. Вбивство власної совісті, душі.

Висновок. Людина без совісті, без душі не може існувати. Духовний світ, замкнений в самому собі, бідний і не може розвиватися. Краса і злочин — поняття несумісні.

3. Проблемне питання

Хто, на вашу думку, винен у трагедії Доріана Грея? Що є «світлом», а що — «темрявою» в його долі?

Очікувані відповіді

Перш за все, сам герой. адже у нього був вибір — «йти сходинками вниз або вгору»; лорд Генрі, який прищепив юнакові — недосвідченій людині, небезпечні думки, «розбудив» і «підігрів» темні пристрасті в його душі; суспільство, яке спостерігало за його моральним падінням; «Отруйні» книги та ін.

4. Міні-диспут «Чи може Краса бути« моральною »або« аморальною »?»

1) Вступне слово вчителя (або ведучого).

Ф. Достоєвський говорив, що краса врятує світ. Герої О. Уайльда і сам автор у передмові так висловлюються про красу:

«Краса є прояв Генія — і навіть вище Генія»;

«Краса — це одна з великих істин світу»;

«Краса — поза всякими сумнівами, їй дано божественне право на верховенство»;

«Краса. не така тлінна, як Думка »;

«Для мене Краса є дивом з чудес».

Стендаль писав, що «краса є лише обіцянкою щастя».

Так що ж таке Краса, як вона співвідноситься з Моральністю, Добром та іншими загальноприйнятими морально-етичними категоріями? (Припущення учнів).

2) Складання «асоціативного куща» до слова «Краса»

  • Крилатість, казка, колорит, кульмінація
  • радість, романтизм
  • алюзія, аналогія
  • сила, символ, синтез, стиль
  • апогей

3) Слово вчителя (або ведучого) з елементами бесіди.

Як бачимо, поняття про красу і асоціаціях, пов’язані з цим словом, у кожного різні. Напевно, не існує абсолютної краси. Це категорія відносна, для кожної епохи, нації, категорії вона може бути своя.

Згадаймо казку «Дюймовочка» — як Жук відрекомендував приятелям свою наречену і якою була їхня реакція.

Отже, сама по собі краса не може бути ні моральної, ні аморальною. Зовнішність обов’язково пов’язана з внутрішньою сутністю, намірами й діями.

?             Якщо вважати синонімами слова вродливий, добрий, щасливий, то чи може бути красивим чоловік. який живе в гармонії з собою і в розладі з іншими красивими людьми?

?             чи можна бути щасливим, коли навколо багато нещасних?

?             чи можна насолоджуватися життям, відмежовуючись від біди і проблем?

Над цими питаннями слід подумати ще не одноразово.

V.            Домашнє завдання.

Вміти характеризувати образ Доріана Грея, роздумувати про співвідношення і значенні краси і моралі в житті людей.

VI. Підведення підсумків уроку.

Інтерактивна вправа «мікрофон».

Продовжте речення:

• Образ Доріана Грея змусив мене задуматися над …

Або читайте here.

Також цiкаво

  • Мобільний телефон для пенсіонерів — як вибрати

    Все більшою проблемою вибору мобільного телефону для пенсіонера задається не сам пенсіонер, а його діти або знайомі. Стара людина не завжди в змозі зважитися на таку покупку. Це наявність дискомф…

  • Яким міг би бути Санкт-Петербург Про людей і про тварин

    Яким міг би бути Санкт-Петербург? Про людей і про тварин Продовжимо наше віртуальну подорож по «місту-побратиму» Петербурга. Його початок — о попередньої частини. Інфраструктура (продовження) Р…

  • Хто такі дракони

    Дракон одне з найбільш поширених міфологічних істот крилатий змій, що представляв однак поєднання елементів інших тварин, зазвичай голови (часто декількох голів) і тулуба плазуна (змії, ящера…

Share →

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

9 + 1 =

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.